03.Sep.2003
Olaf Köbnik (ANF)
|
Amiga Arena: Jubiläums-Sonderpreis-Aktion mit MUIbase v1.7
Eine der ganz wenigen programmierbaren Datenbanken, die für den Amiga
noch weiterentwickelt werden, ist "MUIbase" von Steffen Gutmann. Im
Rahmen der "Amiga Arena Jubiläums-Wochen" ermöglicht die Amiga Arena in
Zusammenarbeit mit Steffen Gutmann einen Sonderpreis von 20 EUR für die
brandaktuelle Version 1.7.
Weiterlesen ...
(nba)
[Meldung: 03. Sep. 2003, 20:03] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version]
|
03.Sep.2003
Kölner Stadt-Anzeiger
|
remus: Comics gegen Urheberrechtsverletzung
Zum Schulbeginn erweitert "remus" sein Angebot um juristische Comics. Mit
den Comics möchten die Betreiber rechtliche Fragen auf anschauliche und
unterhaltsame Art und Weise erläutern. Die Comics werden vom Deutschen
Bildungsserver gefördert. Gleichzeitig werden die bereits vorhandenen
Texte bei remus durch einzelne Bilder und Karikaturen visualisiert werden.
(nba)
[Meldung: 03. Sep. 2003, 02:29] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version]
|
03.Sep.2003
Achim Stegemann (ANF)
|
Astronomie: Digital Almanac III Version 5.5
Leider hat sich in der kürzlich erschienenen Version 5.4 der
Astronomie-Software Digital Almanac III der Fehlerteufel eingeschlichen,
sodass Verlaufsgrafiken von Sonnenfinsternissen nicht angezeigt wurden.
Das neue Update auf die Version 5.5 behebt diesen Fehler.
Weiterlesen ...
(nba)
[Meldung: 03. Sep. 2003, 02:29] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version]
|
02.Sep.2003
Jens Schönfeld (E-Mail)
|
Individual Computers: Forschungsprojekt Arjuna
In einem auf 4 Monate angelegten Forschungsprojekt mit der Fachhochschule
Köln unter der Aufsicht von Prof. Dr. H. Koch und Prof. Dr. E. Ehses
finanziert Individual Computers die Entwicklung von neuen Algorithmen zur
Auswertung von magnetischen Aufzeichnungsdaten, insbesondere dem Ausgleich
von physikalischen Effekten der Medienalterung.
Weiterlesen ...
(nba)
[Meldung: 02. Sep. 2003, 23:37] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version]
|
02.Sep.2003
amiga.org (Website)
|
Interview mit Ben Hermans (Hyperion) auf amiga.org
Das englischsprachige Online-Newsmagazin amiga.org hat ein Interview mit Ben Hermans, CEO von Hyperion Entertainment, über den Status des kommenden
AmigaOS 4.0 veröffentlicht, das Sie unter dem Titellink lesen können.
(nba)
[Meldung: 02. Sep. 2003, 14:55] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version]
|
02.Sep.2003
AmigaWorld.org (Website)
|
Interview mit Ryan Czerwinski (Merlancia) auf AmigaWorld.org
Das englischsprachige Online-Newsmagazin AmigaWorld.org hat ein Interview
mit Ryan Czerwinski, CEO von Merlancia Industries, über den Status des
angekündigten PowerPC-Amigas im AmigaMCC-Gehäuse veröffentlicht, das Sie
unter dem Titellink lesen können.
(nba)
[Meldung: 02. Sep. 2003, 14:55] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version]
|
02.Sep.2003
Marc Cloppenburg / AMIGAplus (ICQ)
|
Bernd Meyer veröffentlicht Amithlon Contribution #3b
Bernd "Bernie" Meyer hat die restlichen Bestandteile der dritten
Treiber-Sammlung für Amithlon und den Sourcecode von Teilen dieses
Archivs veröffentlicht. Daneben finden sich in dem Archiv kompilierte
Module von den Kernel-Sources, die bereits seit längerer Zeit auf der
Umilator-Website bereitstehen. Meyer bittet um eine sorgfältige
Lektüre des README-Files vor der Installation des Updates.
Weiterlesen ...
(nba)
[Meldung: 02. Sep. 2003, 14:51] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version]
|
02.Sep.2003
Gabriele Greco
|
Re-Release von Eat The Whistle v3.0 unter der GPL
Die Version 3.0 des Fußballspiels "Eat The Whistle" wurde
unter der General Public Licence veröffentlicht. Das Spiel, das 1998
von Hurricane Studios entwickelt und von e.p.i.c. interactive
vertrieben wurde, wurde nahezu komplett überarbeitet, um die Portierbarkeit zu ermöglichen, und soll in den nächsten Tagen für
Windows, Mac OS X, Linux x86, AmigaOS 68k und MorphOS unter dem
Titellink erscheinen. In der neuen Version wurden u.a.
TCP/IP-Funktionalität und neue Features hinzugefügt.
(nba)
[Meldung: 02. Sep. 2003, 14:51] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version]
|
02.Sep.2003
Dirk "Docki" Dockbreyder (ANF)
|
Club Amiga Magazine #8 erscheint eine Woche später
Die Ausgabe #8 (September) des Club Amiga Magazine (CAM) von Amiga, Inc.
verschiebt sich um etwa eine Woche.
(nba)
[Meldung: 02. Sep. 2003, 14:21] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version]
|
02.Sep.2003
Jim Steichen (ANF)
|
Software-News: AmigaTalk v2.4 erschienen
Die Version 2.4 von AmigaTalk, einem Port von Tim Budd's "Little Smalltalk
v1.0") wurde von Autor Jim Streichen in das Aminet hochgeladen und sollte
in Kürze für einen Download freigeschaltet sein. Die wichtigste neue
Änderung ist die Einbindung des Browsers in das Programm, sodass dieser
nicht mehr als separates CanDo-Deck vorhanden ist.
(nba)
[Meldung: 02. Sep. 2003, 14:20] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version]
|
01.Sep.2003
|
Aminet Uploads bis 01.09.2003
Hier die seit unserer letzten Meldung neu hinzugekommenen
Aminet-Uploads:
Weiterlesen ...
(nba)
[Meldung: 01. Sep. 2003, 20:53] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version]
|
01.Sep.2003
AmigaWorld (ANF)
|
Fortnightly Q&A's mit Fleecy Moss - Runde 18
Das englischsprachige Online-Magazin AmigaWorld hat die Folge 18 der zweiwöchentlichen Fragen und Antworten an und von Fleecy Moss, CTO bei AMIGA, Inc., veröffentlicht (Update, 15.03.2012, cg: Meldung um das eigentliche Interview ergänzt, da das ursprüngliche Dokument nicht mehr verfügbar ist):
1) Asemoon: A poll here at AmigaWorld shows that most people seem to prefer to have "A" keys for their "Amiga" keys on their keyboards. Are there any plans to create such alternative keycaps to stick on Logitech or other keyboards? (like Computer City's Boingball keycaps for their general PC keyboards?)
Fleecy: No. This is a third party opportunity. We do have companies and vendors coming to us to create such officially licenced products but there are no details to release as of yet.
2) Crumb: Do you plan to integrate a X-Windows system with the new 4.1 desktop to allow developers to port easily apps? I mean something like Apple does with OS-X... I think it's called rootless server, it wouldn't harm the platform, but would help a lot to bring us new apps.
Fleecy: It is something we are considering but as with most graphics issues, they will not be implemented unless there is a very good reason until we have implemented the new Amiga Generation 2 (AG2) visual services set. This is slated for AmigaOS4.1.
3) Crumb: When will we have an IDE like a basic Delphi/visual/C Builder? Creating GUIs for our apps takes too much time. I have to say that I like Reaction, but some official C++ classes would be welcome.
Fleecy: Having a proper IDE and more importantly a GUI builder is high up on our list. As with the above though, we really want to get the AG2 visual services done first, then we can implement the new interactive environment, which will have a visual object system and a designer/builder for it. We may do a reaction based tool in the meantime but it isn't something high up our agenda at the present time.
4) Crumb: Will you add more examples to the autodocs? The information is quite good but an example of each function would be wellcome, at least one example of each library showing the most important functions.
Fleecy: The entire documentation and help system will get an overhaul, making use of the AmigaOS4.1 html/xml rendering services to provide a fully integrated solution for users and developers. The AmigaOS4.0 documentation will then be updated to support this. I should say that at this moment in time, all the new and rewritten elements of AmigaOS4.0 are getting updated documentation. One way to ensure you have a say is to sign on as a beta tester and let the developers know what you want in those docs as they are developed. Ultimately, a full time documentation resource will be assigned, attached to Developer Support, thus taking the chore away from the developers themselves.
5) utri007: Will there be tcp/ip printing?
Fleecy: Support for TCP/IP printing via the LPR protocol was included with the 3.9 update. Since this is a bare-bones protocol, it proved more to be much more troublesome than helpful (it basically has no error reporting capabilities, which makes it next to impossible to figure out what went wrong if something went wrong). This needs more work.
Since printing is integrally bound up with the visual services, the foundation for pDP (Digital->Physical) emission of content, with the emission/output device being anything from a TV to a monitor to a projector to a printer to potentially anything else capable of manifesting a physical visual image is being built into the AG2 visual services. Once this is done then it will be relatively simple to make it network aware.
6) Asemoon: Within what timeframe do you expect the Amiga platform to move towards 64-bit technology?
Fleecy: For the general AmigaOS4.n path, we need to enhance functionality, specifically through the AG2 programme and, for the moment that will concentrate on 32 bit technology but, as resources permit, we will create a transitionary version that can run on a 64 bit processor, albeit in 32 bit mode. In parallel, a separate project that is building the foundation for AmigaOS5.n will create a solution equally at home on both. I can't give a timeframe per se, just the steps towards it. It won't be in the next year though but as there is little advantage to it over 32 bit in the near and even medium term then it is not a high priority. It is what your computer can do that counts, not the size of its buses.
7) Asemoon: Can you tell us how you got introduced to Amiga computers and how you got involved in the Amiga community prior to Amiga Inc and Gateway?
Fleecy: I was just a user who worked on corporate systems during the day and on my Amiga 1200 at night. My first Amiga moment was walking past a Curry's in Crewe and seeing an amazing FMV of a space pilot getting into a fighter and launcing out from the belly of a giant star destroyer - a demo running on a CDTV. It blew me away. Then my wife's little brother got an A600 and we used to spend all day playing Captain Planet, Bart Simpson and a few others - Walker, Cool Spot etc. I had to wait a year or so more before I could afford my own A1200.
When first Commdore and then Escom went bankrupt, many users and developers got together online to try to work out what we could do. There were several attempts, some still on going. I was part of the ICOA (Industry Council Open Amiga) which formed just before Gateway bought Amiga. We sent off a proposal to Gateway on how we could help them and how Amiga could be developed and amazingly, they phoned us back and invited a few of us out there - Dean Brown, Andy Finkel, Alain Penders, Jesse McClusky and myself. We meet Jeff Schindler and the rest, as they say, is history.
8) alx: When do you see yourself showing AmigaOS/AmigaONE at a major mainstream computing show?
Fleecy: We intend to show at a major mainstream show early in the new year, hopefully after we have launched AmigaOS4.0 to the Amiga community.
9) reflect: Since many users now have been using Debian and its excellent package system, I was wondering if there are any plans to incorporate a framework for packages in AOS?
Fleecy: Yes. A content management service is being considered that provides similar services to both third parties and for the operating system itself.
10) Eric_Z: Considering the recent release of the OpenGl 1.5 and to a lesser extent the 2.0 specifications/suggestions, I'm wondering if AOS4s WARP-3D NOVA will use these new specifications. Or if the implementation of these are planned for future releases and if so which?
Fleecy: The OpenGL 2.0 specifications are all but finalized, and it will still take some time for the specifications to be adopted. OS 4 will have its own OpenGL support via Mesa, in whatever incarnation that is available at the time of release, and will see continous updates.
As far as I know (cannot verify since www.opengl.org seems to be down) at this point in time not even 1.5 is official, and 1.4 is still the most current version (1.5 being a draft). It's imminent, though.
Nova is something different. This is currently just an API specification/outline that has nothing to do with OpenGL 1.5 or 2.0 in the first place, except that we might opt to use their (OpenGL 2.0's) shader language specification. The idea behind NOVA is its independence from any committee or ARB that, by definition, has difficulties adapting itself to the speed at which graphics card hardware evolves, a fact that becomes quite apparent with recent OpenGL history where Vertex/Pixel shading is still an option supported through extensions. The trouble with these extensions is that they are sometimes burdened by licence or IP issues (NV_vertex_program being a prominent example) that makes it impossible to implement them in a general framework.
(Copyright © 2003 Amigaworld.net. All rights reserved.
Originally available at http://amigaworld.net/modules/fleecymoss/index.php?cat_id=19
You may freely redistribute this article, providing that a URL is provided to the original source,
and the copyright notices remain intact)
(nba)
[Meldung: 01. Sep. 2003, 20:42] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version]
|
01.Sep.2003
Brad Webb (E-Mail)
|
Amiga Update Newsletter von Brad Webb #030831
Unter dem Titellink finden Sie den kompletten Newsletter von Amiga Update
für den August 2003. In seinem englischsprachigen Newsletter fasst Brad
Webb einmal monatlich alle wichtigen Neuigkeiten zum Thema Amiga zusammen.
Themen dieser Ausgabe:
Weiterlesen ...
(nba)
[Meldung: 01. Sep. 2003, 20:41] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version]
|
01.Sep.2003
Andreas Magerl (E-Mail)
|
Online-Magazin: NoCover #114 erschienen
Am 1. September 2003 ist die Ausgabe 114 des Onlinemagazins NoCover
erschienen und wurde bereits allen Abolesern per E-Mail zugestellt.
Weiterlesen ...
(nba)
[Meldung: 01. Sep. 2003, 20:41] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version]
|
01.Sep.2003
Michael Wohlers (ANF)
|
Case-Modding-Artikel auch für den Amiga
Auch für Amiga-Modelle gibt es die Möglichkeit, das derzeit viel
diskutierte "Case-Modding" zu betreiben, d.h. Towergehäuse oder
CPU-Lüfter durch z.B. beleuchtete oder durchsichtige Außenwände zu
erweitern. Viele interessante Artikel zu günstigen Preisen vertreibt die
Dantotec GmbH aus Hohenbrunn bei München. In Zukunft wird es spezielle,
auf die neuen Amigas zugeschnittene Artikel und Bundles geben. Auch Themen
wie Wasserkühlung etc. werden zunehmend interessanter für Amiga-Nutzer!
(nba)
[Meldung: 01. Sep. 2003, 19:03] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version]
|
01.Sep.2003
Martin Rebentisch (DaFreak) (ANF)
|
Musik: Liquid Skies records #051
Die Szenengruppe Liquid Skies hat ihr 51. Musikpack veröffentlicht. Es
beinhaltet die "Summer Mix"-Version des Musikstückes "High Sun" vom
Musiker Ritzu und das dazu passende Cover vom Grafiker DaFreak.
Weiterlesen ...
(nba)
[Meldung: 01. Sep. 2003, 19:00] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version]
|
01.Sep.2003
Golem IT-News (Website)
|
Golem: SMC stellt Ethernet to WLAN Box vor
Der plattformunabhängige Wireless-Ethernet-Adapter kann sowohl
Spielekonsolen wie die Microsoft Xbox oder die Sony PlayStation 2
als auch mit Ethernet ausgerüstete Set-Top-Boxen,
Personal-Videorekorder und andere Geräte der Unterhaltungs- und
sonstiger Elektronik WLAN-fähig machen. Sein eingebauter Wireless Range
Extender soll auch größere Reichweiten überbrücken können. Als
Reichweitenverlängerer arbeitet das Gerät nur mit dem Barricade Wireless
Cable/DSL Broadband Router (SMC7004VWBR) zusammen. Lesen Sie den
kompletten Beitrag bei Golem IT-News unter dem Titellink.
(nba)
[Meldung: 01. Sep. 2003, 18:59] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version]
|
01.Sep.2003
Thore Böckelmann (ANF)
|
Scout Sourcecode in öffentlichem CVS-Repository verfügbar
Ab sofort ist der komplette Sourcecode zum Systemmonitor Scout in einem
öffentlichen CVS-Repository bei sourceforge.net verfügbar. Bisher wurde
der Sourcecode zusammen mit den Binärarchiven im Aminet veröffentlicht.
CVS bietet dagegen eine wesentlich bessere Entwicklungsgrundlage, gerade
bei mehr als einem Entwickler.
Weiterlesen ...
(nba)
[Meldung: 01. Sep. 2003, 18:57] [Kommentare: 0]
[Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version]
|
| |
| |