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11.Jan.2000 Amiga.org |
Craig's Amiga Journal: What light through yonder window shines? Craig's Amiga Journal: What light through yonder window shines? (ps) [Meldung: 11. Jan. 2000, 08:00] [Kommentare: 0] [Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version] |
11.Jan.2000 COSA |
COSA Progess Update In dem neuen "Open Letter" wird von der "Campain to Open Source AmigaOS" - kurz COSA - natürlich der Verkauf von Amiga thematisiert. Insbesondere beschäftigt die Initiatoren die Frage, welchen Einfluss dieser Verkauf auf das Projekt COSA hat. (ps) [Meldung: 11. Jan. 2000, 08:00] [Kommentare: 0] [Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version] |
11.Jan.2000 Jorge Pino per eMail |
AfA-Projekt: AOL für Amiga Wer mit Jorge Pino, dem Initiator des AfA-Projektes der Meinung ist, AOL sollte eine Möglichkeit schaffen, auch Amiga-Usern den Zugang zu ermöglichen, sollte sich die Website unter dem Titellink ansehen. In einem extra eingerichteten Gästebuch können Sie Ihre Meinung zu diesem Projekt kundtun und Ihre Unterstützung dokumentieren. (ps) [Meldung: 11. Jan. 2000, 08:00] [Kommentare: 0] [Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version] |
11.Jan.2000 Czech Amiga News |
TAO-Group und QNX jetzt Mitglieder bei HaVi Neben verschiedenen anderen Firmen gehören nun auch die TAO Group und QNX Software Systems zu den Mitgliedern der HaVi Organisation. HaVi wurde von acht Unternehmen aus der Unterhaltungsindustrie im November 1999 gegründet, um dafür zu sorgen, dass Standards u.a. für Hausnetzwerke festgelegt und eingehalten werden, damit gewährleistet werden kann, dass auch Geräte verschiedener Hersteller untereinander "kommunizieren" können. Weiterer Link zum Thema: QNX: Tao's J-Engine (Java Technology Edition) Now Ported to QNX (ps) [Meldung: 11. Jan. 2000, 08:00] [Kommentare: 0] [Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version] |
11.Jan.2000 |
Software News
[Meldung: 11. Jan. 2000, 08:00] [Kommentare: 0] [Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version] |
10.Jan.2000 Stevem Flowers per eMail |
Neue Ausgabe 10 "The Pulse" Die neue Ausgabe des kostenlosen Magazins von Alive Mediasoft "The Pulse" beinhaltet neben ausführlichen Reviews über Spherical Worlds, Whales Voyage Part One. Adventurers Lair, Damage, Extra Life und A7+ auch die Geschichte rund um den erneuten Amiga-Verkauf. Weiter können Sie Previews über die Spiele Decent 2 und Home Land, sowie die Anwenderprogramme fxPaint und Pagestream lesen. (ps) [Meldung: 10. Jan. 2000, 08:00] [Kommentare: 0] [Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version] |
10.Jan.2000 John Chandler |
And So It Begins... John Chandler fasst bei Suite101 in seinem Artikel die Ereignisse rund um den erneuten Verkauf von Amiga informativ zusammen. (ps) [Meldung: 10. Jan. 2000, 08:00] [Kommentare: 0] [Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version] |
10.Jan.2000 Heise [Newsticker] |
Kreditkartenklau im Internet Ganz so sicher, wie es von Banken immer wieder gerne konstatiert wird, scheint der Gebrauch von Kreditkarten im Internet doch noch nicht zu sein, wie der obige Artikel dokumentiert. Ein Sicherheitsmangel im Programm zur Authentifizierung von Kreditkarten der Firma Cybercash (im ICVerify) führte dazu, dass ein 19jähriger Cracker aus Russland namens Maxus nach eigenen Angaben seit 1998 Geld nach Belieben umbuchte und sogar Geld aus Bankautomaten zog. Nachdem der Cracker den amerikanischen Online-Musikhändler der Firmengruppe eUniverse erfolglos damit zu erpressen versuchte, veröffentlichte er angeblich 25.000 Kreditkartennummer auf seiner Website. Inzwischen beschäftigt sich das FBI mit dem Fall. Weiterer Link zum Thema: InternetNews: Failed Blackmail Attempt Leads to Credit Card Theft Maxus (nicht funktionierende Kopie der Homepage des Crackers) InternetWorld: Der Musik-Shop CD-Universe ist Opfer einer Internet-Erpressung FTT: - IT-Sicherheit (ps) [Meldung: 10. Jan. 2000, 08:00] [Kommentare: 0] [Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version] |
10.Jan.2000 |
Software News
[Meldung: 10. Jan. 2000, 08:00] [Kommentare: 0] [Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version] |
10.Jan.2000 TAO-Group |
Amiga Incorporated und Tao Group geben Partnerschaft bekannt Unter dem Titellink können Sie die Presseerklärung zur Zusammenarbeit mit Amiga Inc. nun auch auf der TAO-Group Website nachlesen. Auf der AMIGA-Seite finden Sie noch eine zweite Erklärung: Amiga and Tao-Group enter into a strategic relationship. Nachtrag: Martin Baute hat diese Erklärung ins Deutsche übersetzt. Sie sollten sich diese Mitteilung nicht entgehen lassen ;-). Nachtrag 11.01.2000: Diese zweite Presseerklärung ist bei Amiga Corp. wieder von der Website gelöscht worden. Wie mir Petro Tyschtschenko heute auf Rückfrage telefonisch erklärte, handelte es sich lediglich um einen ersten Entwurf, der aber dann letztendlich doch nicht verwendet werden sollte und nur irrtümlich auf die Website von Amiga gestellt wurde. Sebastian Brylka von Fun Time World hat seine Gedanken zu ElateRTM in einem Artikel zusammengefasst. Las Vegas, NV - 8. Januar 2000 - Amiga festigt Pläne für den neuen Amiga durch eine strategische Allianz mit der Tao-Group (Englisches Original) "Die Dinge begannen in jenem Moment falsch zu laufen, als der PC die Bühne betrat, und die Heimcomputer-Revolution der 1980er zum Stehen kam. Wir sind hier, um diesen Fehler zu berichtigen", sagt Amigas El Presidente Bill McEwen. "Wir fühlen uns irgendwie schuldig, dass wir nicht da waren, um der Welt die Übel des PC zu zeigen, doch unfähiges Management brachte den Amiga in eine schlechte Position. Glücklicherweise haben seine Anwender und Entwickler ihn am Leben gehalten, und jetzt sind wir zurück." "Existierende Produkte sind sehr grobschlächtig", fährt er fort. "Sie werfen einem PCI-Slots, Interrupts, Filesysteme, Registries, Megahertz und Megabytes mitten ins Gesicht. Meine Großmutter möchte nur ein Spiel spielen, oder eine E-Mail verschicken, oder ein Bild malen. Sie will keine Hypothek auf das Haus aufnehmen und ein Diplom machen." "Die Digitale Technologie kam durch die Vorherrschaft von Windows zum Stehen", fällt Fleecy Moss ein. "Tausend Affen an Schreibmaschinen zu setzen, wird vielleicht irgendwann einmal Shakespears Lebenswerk hervorbringen, aber darauf wird man nicht warten müssen - und man will auch nicht in der Zwischenzeit das Chaos aufräumen." "Unser Ansatz ist unerhört. WIR achten darauf, was die wirklichen Menschen wollen, und geben ihnen dann die einfachste, eleganteste Lösung. Selbst, es ´Computing´ zu nennen, fällt in die PC-Falle. Es ist die Teilnahme im Universum digitaler Inhalte: sei es eine Anwendung zu entwickeln, ein Spiel zu spielen, ein eigenes Video zu machen, fernzusehen oder S&M-Klamotten online zu kaufen. Computerfirmen versuchen, Digital Convergence als das Zusammengehen von Computern und TV darzustellen, damit sie ´TV´ vor PC schreiben und den selben alten Plunder verkaufen können. Digital Convergence ist aber etwas sehr viel Größeres. Es geht um Inhalte, Informationen, Dienste, und Aktivitäten, die in ein digitales Format umgewandelt werden und an einem einzigen Ort zusammenkommen, der keine Grenzen hat. Wenn Ihnen jemand sagt, Sie bräuchten einen PC, um an diesem neuen Universum der Inhalte teilzunehmen, lächeln Sie freundlich und schlagen Sie ihn mit einem großen Knüppel." "Eleganz, Einfachheit, unsichtbare und universelle Technologie", singt Bill McEwen in dem Versuch, ein Wort dazwischenzuwerfen. "Das ist der Grund, warum uns fast schwindling dabei wird, mit der Tao Group zusammenzuarbeiten. Andere machen große Worte, wie sehr ihre Produkte zur neuen Generation gehören, wie flexibel sie sind. Die Wahrheit aber ist, dass die meisten davon auf alten Konzepten und Architekturen basieren - das ist der Grund, warum man den neuesten Monsterrechner braucht, nur um Briefe zu schreiben. Chris Hinsley (CTO/Tao Group) war als Kind einer dieser Besserwisser (smartass), die Sie in der Schule gerne vermöbelt hätten. Im Alter von 20 Jahren war er bereits seit 5 Jahren ein kommerzieller Spieleentwickler, und schrieb einige großartige Amiga-Spiele. Weil er aber ein Besserwisser (smartass) war, sah er die Zukunft und erkannte, dass nichts da draußen darauf vorbereitet war. So widmete er die letzten zehn Jahre seines Lebens sicherzustellen, dass die menschliche Rasse vorbereitet ist, wenn die Zukunft ankommt." "Der Amiga war besonders, weil er sich weigerte, sich mit dem zweiten Platz zufriedenzugeben. Wenn etwas wert ist, getan zu werden, ist es wert, richtig getan zu werden. Der Beweis dafür ist die weltweite Nachfolgerschaft, die er heute immer noch hat. Mit den Alpträumen der letzten fünf Jahre hinter uns ist der Amiga bereit, wieder an die Spitze gebracht zu werden, und die Zukunft vor einem konfusen, unbequemen, frustrierenden PC-Einlauf zu bewahren. Mit der Grundlage, die uns die Tao Group gibt, sind wir bereit, die Welt erneut in ein neuartiges Computerkonzept einzuführen - Spaß." "Wir sind nicht dumm genug zu glauben, es würde einfach", unterbricht Fleecy Moss, wirft McEwen zu Boden und knebelt ihn. "Eine Menge Leute wurde der Gehirnwäsche der Werbung und der aalglaten Verkäufer unterzogen. Doch die digitale Revolution der Informationen ist rund um uns herum, wartet darauf zu geschehen. Jeder kann es fühlen, jeder will ein Teil davon sein. Amiga wird eine ziemlich große Bombe unter die verkeilten PC-Baumstämme legen und sie glatt zurück nach Redmond sprengen. Eleganz, Einfachheit, unsichtbare und universelle Technologie. Zeit, wieder zu lächeln." "Wir sind glücklicher als ein Krokodil im Wasserpark, mit Amiga zu arbeiten", sagt Francis Charig, CEO und internationaler Ziernagel. "Wir sind stolz auf das, was wir in unserem Gartenhäuschen erschaffen haben. Wir hätten vor langer Zeit verkaufen können, doch der Markt war überfüllt mit Firmen, die das taten, so dass wir uns entschieden, tatsächlich ein Produkt zu erstellen, und es gut zu machen. Jetzt entdecken wir, dass OEMs beim Anblick unseres Produktes noch aufgeregter werden als wir selbst; das entschädigt fast für das Auspeitschen und die Schmerzen, die wir unseren Angestellten antun mussten. Eine Amiga-Lösung, angetrieben von Tao-Technologie, ist eine himmlische Partnerschaft für jeden." Englisches Original Las Vegas, NV January 8, 2000 - Amiga begins expressing plans for the new Amiga with a strategic alliance with Tao-Group. "Things started going wrong the moment the PC rode into town and the home computer revolution of the 1980s ground to a halt. We are here to right that wrong." said Bill McEwen, Amiga's El Presidente. 'We kind of feel guilty about not having been around to show the world the evils of the PC, but inept management sent the Amiga off to a bad place. Luckily, its users and developers have kept it alive, and now we are back." "Existing products are very rude.' He continued. "Shoving PCI slots, interrupts, file systems, registries, megahertz, and megabytes right into your face. My grandmother just wants to play a game, or send an email, or draw a picture. She doesn't want to have to mortgage the house and get a masters degree." "Digital Technology has become stalled because of the predominance of Windows." quiped in Fleecy Moss. "Putting a thousand monkeys on typewriters may eventually produce the works of Shakespeare but it's not something you're going to want to wait around for, and you don't want to be responsible for cleaning up the mess in the meantime." "Our approach is outrageous. WE look at what actual people want, and then give them the most simple, elegant solution. Even calling it computing is falling into the PC trap. It is participation in the digital content universe, whether it be developing an application, playing a game, making your own video, watching TV or buying S&M gear online. Computing companies are trying to paint digital convergence as computers and TVs coming together, so they can stick "TV" in front of PC and continue to sell the same old garbage. Digital Convergence is something much bigger though. It is about content, information, services, and activity transforming into a digital format and coming together in a single place that has no boundaries. If someone tells you you need a PC to get into this new content universe, smile nicely and hit them with a big stick." "Elegance, simplicity, invisible and universal technology." sings Bill McEwen, trying to get a word in edgeways. "That is why we are just giddy to be working with the Tao Group. Others rant on about how their products are next generation, warp capable, but the truth is that most of them are based upon old concepts and architectures - that's why you need the latest monster machine just to type letters. Chris Hinsley (CTO/Tao Group) was one of those smartass child prodigies you wanted to beat up at school. By age 20, he had already been a commercial games developer for 5 years, and wrote some great Amiga games. Being a smartass though, he saw the future, realised nothing out there was ready for it, and dedicated the last ten years of his life to making sure the human race was ready when the future arrived." "The Amiga was special because it refused to settle for second best. If something is worth doing, it is worth doing right, and the proof of that is in the global following that it still has today. With the nightmare of the past five years behind us, the Amiga is ready to push out ahead again, and save the future from a muddled, poorly fitting, frustrating PC enema. With the foundation that the Tao Group gives us, we are ready to re-introduce the world to a novel computer concept - fun." "We aren't stupid enough to think it's going to be easy," interrupts Fleecy Moss, shoving McEwen to the ground and gagging him. "A lot of people have been brainwashed by the advertisements and the slick salespeople. However, the digital information revolution is all around us, waiting to happen. Everyone can feel it, everyone wants to be a part of it. Amiga is going to stick a pretty big bomb under that PC logjam and blow it clean back to Redmond. Elegance, simplicity, invisible and universal technology. Time to start smiling again." "We are happier than a crocodile at a waterpark to be working with Amiga." said Francis Charig, CEO and international stud. "We are very proud of what we have created in our garden shed. We could have sold out long ago, but the market was crowded with companies doing that so we decided to actual create a product and make it a good one. Now we are finding that OEMs are seeing our product and getting even more excited about it than we are ourselves; it almost makes the whipping and torture we have had to inflict on our employees worthwhile. An Amiga solution powered by Tao technology is a match made in heaven for everyone." (ps) [Meldung: 10. Jan. 2000, 08:00] [Kommentare: 0] [Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version] |
09.Jan.2000 R. Saake per eMail |
2IDs wieder online Die Webseite von 2IDs (Symphonie Pro Support- sowie SoundFX Presetsupport-Seite) ist nun wieder online erreichbar. Die Symphonie Pro Supportseiten wurden komplett neu designed und damit auch neue Features eingebaut. Ab sofort ist ein Forum verfügbar. Das Gästebuch wurde komplett überarbeitet. Ebenfalls neu ist die SoundFX Preset Area. Hier finden Sie zukünftig Presets für SoundFX. Falls Sie selbst Presets erstellt haben, können diese eingeschickt werden. Die Texture CD " OVERLAY" ist fertig und kann ab sofort über den 2IDs-iNETstore bestellt werden. Ebenfalls dort zu finden ist 2IDs erste Sounds & Sample CD "PROTRACT". (ps) [Meldung: 09. Jan. 2000, 08:00] [Kommentare: 0] [Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version] |
09.Jan.2000 Brad Webb per eMail |
Amiga Update Newsletter====================================================================== _ __ _ _ __ _ || /\\ |\ /|| || / ` /\\ || A M I G A U P D A T E /__\\ | \ / || || || ___ /__\\ || -News and Rumors- / \\_ | \/ ||_ _||_ \__// / \\_|| (An Occasional e-mail WELCOME TO TOMORROW || News Source) ====================================================================== AMIGA and the Amiga logo are trademarks of Amiga, Inc. ---------------------------------------------------------------------- 000108 T A O , B A B Y ! T H E P A R T N E R A N N O U N C E D A M I G A I N C . T O B E A T A M I G A 2 K N E W S R O G D E V E L O P M E N T E N D S Editor's Thoughts and Introduction: Below we have the second big announcement in recent days by the reborn Amiga Inc. This one concerns the "content platform foundation partner" for future development. Not sure yet what all is covered by that mouth numbing phrase but I am sure it will be interesting and, I hope, encouraging to watch this relationship. There seems to be much more a feeling of relief in the shrunken Amiga Community at this ownership change than there was when Gateway took over, and that's as it should be. If we don't make it this time, at least we finally have some Amigans with vision giving it a try. If only that had happened back in 1994 ... We don't have an actual story on it, but if you read the items below carefully you'll see that Amino is now Amiga. The change took place on January 6. They'll be at the Amiga 2000 computer show this spring in St. Louis, USA, and I can hardly wait. I believe this will be the first chance for the newest Amiga Inc. to address a large body of the community. If you can get there, it should be well worth your time. If I have my Amiga history right, this is the third Amiga Inc. to be set up. The original development company (or were they not an Inc.?), Gateway's, and now the former Amino. Correct? Brad Webb, Editor ---------------------------------------------------------------------- E-mail to the E-ditor: 5 Jan 2000 brad, just a quick note to say "keep up the good work" ! i enjoy receiving this e-publication. also, let me add that i prefer this "e-mail style " as opposed to the old "download style "!!!! makes it easier for me to read. best, dave ~~~~~~ Dave, Thanks very much for the note and the vote of confidence. Not sure who's old download style you mean as we've always been e-mail based, but I think I know what you're getting at. It's always been one of our goals to get the news out to people, rather than wait for someone to come to a website. We think the Amiga community needs both, and our method can help get the message to people who would never see the websites. Brad ====== 1 Jan 2000 On 31-Dec-99, Brad Webb wrote: > The transaction, effective immediately, includes the transfer of > all Internet domain names related to Amiga which Gateway had held. > Gateway retains ownership of all patents acquired when it bought > Amiga in 1997. In other words, they have the right to develop something and call it an Amiga, but not to make or sell any of the old hardware, possibly the OS either. Then again, that might not to be a bad thing. We all know how far behind the current hardware and OS are. When Tom Schmidt announced that Amiga wasn't going to be a computer platform anymore, I started looking at the alternatives. I figured there were three; Linux, Mac and (GULP!) Windows. - Linux is a Unix variant at heart. Switching to it meant night school courses just to learn to use it. (I still haven't entirely ruled that out.) - My GF uses a Mac and she's happy with it. I looked at the new iMacs and they're nice machines, reminiscent in some ways of my good ol' A1200, and the price wasn't too bad, considering what it was. Then I took a gander at the software and nearly had a coronary! $800 for a paint program??? - Then there's Windows. I tried to look it up on the 'net. At first all I found were jokes pages. I surfed over a few of them. It was educational; nobody likes Windows! At last I found MS's homepage. The first thing I saw there was ol' Visa Bill Gate's editorial about "freedom to innovate," (whinging over the Anti-Trust Court obviously.) By this time I was wondering what had possessed me to even consider doing this to myself! I hope to heck Amino makes a go of Amiga. There are no good alternatives out there. Allan ~~~~~~ Allan, I certainly agree with the sentiment in your last paragraph. It's very early to have a feel for how Amino - now officially Amiga Inc. - will do, but they've got the community in mind and that's a real plus. You do have one misconception in your note. Amiga Inc. has a license from Gateway to the old patents, so there's really nothing stopping them from doing just about anything they want to, including building "classic" type machines if they wish. With the new Amiga in place, I think there's at least a good possibility we won't need an alternative. Brad ---------------------------------------------------------------------- T A O , B A B Y ! T H E P A R T N E R A N N O U N C E D Las Vegas, January 8, 2000 - Amiga Incorporated, a privately held company based in Maple Valley, WA, has entered into a strategic relationship with the Tao Group as the new content platform foundation partner for the new Amiga. Terms of the transaction were not disclosed. Bill McEwen, Amiga President/CEO, said that the company selected Tao as the foundation partner for the new Amiga after reviewing numerous other potential partners. "After extensive research trawling the markets we found that Tao had the greatest similarities and strengths with our vision, and the capabilities to get the job done". McEwen said. "Amiga with Tao together will bring a new level of capabilities, portability and scalability never available before." "Tao has its roots in the Amiga so this is particularly satisfying for us" said Francis Charig, Chairman and CEO of Tao Group. "What makes this relationship so exciting to Tao is the relationship we can enjoy with Amiga and the Amiga Community. The world has changed radically in the last few years and there is a vacuum in terms of content and software environments that meets the needs of the mass market. The skill sets of the Amiga community combined with the power and flexibility of Tao's software infrastructure means that the New Amiga can create the most compelling content for the emerging digital services and content markets." ABOUT AMIGA Amiga Incorporated is dedicated to the development, design, and implementation of components, services, and models that support the digital experience of tomorrow. Amiga lead the world into the multi-media experience in the early 80's, and will lead it into the Digital content universe of the future. ABOUT TAO Tao Group is an intellectual property generator and software company specializing in technologies for home and mobile networks. Incorporated in 1992, the Company provides leading edge products for the emerging markets of intelligent consumer devices. The company's philosophy is based on providing powerful frameworks for use right across the range of networked appliances from smart phones to digital television into which Tao's clients can build in their own branding and incorporate their own added value. Tao's clients include blue chip technology corporations in the United States, Japan and Europe. Motorola and Sony are investors in Tao Group. Tao is headquartered in Reading, United Kingdom, with representation in Japan and the US, and its staff includes more than fifty world-class software engineers. Tao is a Deloitte & Touche Fast 50 Winner and has won a series of innovation ---------------------------------------------------------------------- A M I G A I N C . T O B E A T A M I G A 2 K January 6, 2000 Amino Development Corporation, renamed Amiga Inc. on Jan. 6, will exhibit at the Amiga 2K show. In a conversation today with Bill McEwen, President and CEO of Amino, now Amiga Inc.,stated that they will definitely exhibit at the Gateway Computer Show - Amiga 2K, April 1 & 2, 2000. Things are happening with Amiga 2K, just as we promised. Stay tuned for more information on the largest and best Amiga show in the Americas... Amiga 2K. Amiga 2K will be held on Saturday April 1st - Sunday April 2, 2000, in St. Louis Missouri, U.S.A. at the Henry VIII Hotel. Bob Scharp Amigan-St. Louis ---------------------------------------------------------------------- N E W S R O G D E V E L O P M E N T E N D S 04-Jan-2000 FOR IMMEDIATE RELEASE ShadowWorks Software regrets to announce the end of the NewsRog project for the Amiga. NewsRog is an NNTP News client running on Amiga personal computers. Unfortunately, due to a combination of factors which include the lack of a market for Amiga software, obsolescent hardware, and a recent increase in piracy and fraudulent credit card orders, it is no longer financially possible to continue developing NewsRog. The last version stands at 1.8b, and the update is available to all registered users via the web page below: http://www.frii.com/~srk/ShadowWorks/Preview/NR.html ShadowWorks Software is proud to have pioneered a large number of news client features that have yet to be duplicated in any other software that we are aware of. We regret that it was not possible to continue development of the software, since there was a great deal more planned for the future. ShadowWorks Software wishes to thank all of our loyal customers who have supported our attempt to bring the Amiga a world class NNTP news client. ---------------------------------------------------------------------- Amiga Update on the net: All back issues available at: http://www.globaldialog.com/~amigaupdate/index.html Stop by and check out our archive! ---------------------------------------------------------------------- Copyright 2000 by Brad Webb. Freely distributable, if not modified. ====================================================================== _ __ _ _ __ _ A M I G A /\\ |\ /|| || / ` /\\ A M I G A U P D A T E /__\\ | \ / || || || ___ /__\\ U P D A T E / \\_ | \/ ||_ _||_ \__// / \\_ amigaupdate@globaldialog.com ======================================================================(ps) [Meldung: 09. Jan. 2000, 08:00] [Kommentare: 0] [Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version] |
09.Jan.2000 |
Software News
[Meldung: 09. Jan. 2000, 08:00] [Kommentare: 0] [Per E-Mail versenden] [Druck-Version] [ASCII-Version] |
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